Reageer op: Welkom, stel je voor!

Welkom Lemurische Zielsheling Welkom, stel je voor! Reageer op: Welkom, stel je voor!

#238922
Cathelijne Filippo
Sleutelbeheerder

    Hallo Hugo,

     

    Wat leuk dat je je even voorstelt. Hoe prachtig je ervaringen in Hawaii. Het lijkt m een plek waar je ten diepste de natuur en de energie van Lemurie kunt ervaren!

    Wat betreft het 12 chakra systeem. Er zijn er meerdere in omloop, ieder vaak weer met kleine verschillen. Ik hanteer die van Diana Cooper en heb deze kort beschreven in Lemurisch Lichtwerk:

    Van zeven naar twaalf chakra’s

    Het activeren van je aardesterchakra leidt dus tot een kettingreactie van verdere chakra-activaties. Het twaalfchakrasysteem is actief sinds 2012 en helpt ons afgestemd te raken op het 5D-bewustzijn van waaruit een connectie ontstaat met het hele Universum. De energie die bij dit systeem hoort, is die van onderlinge verbondenheid, die ieder van ons verbindt met de diepte van de aarde en de expansie van de ruimte.

    Zelf heb ik gemerkt dat bij het activeren van mijn aardesterchakra, mijn zielesterchakra direct meeging. Vervolgens ontstond er een uit- lijning van alle geactiveerde chakra’s in een kolom van Licht. Meer was er niet nodig. Ik merkte dat ik uitgelijnd was; verbonden met hemel en aarde. Wanneer je werkt vanuit 5D is dat genoeg. Alle chakra’s gaan mee in het groeiproces. Toch zullen er lezers zijn die het graag met hun hoofd willen begrijpen en die meer willen weten over alle twaalf chakra’s.

    Wanneer je onderzoek doet naar deze twaalf chakra’s, zul je zien dat dit systeem op best veel verschillende manieren wordt beschreven. Deels komt dit denk ik omdat het nog zo in beweging is. Het is een sterk evoluerend systeem, waar veel nieuwe kennis over binnen- komt. De namen die gebruikt worden voor de nieuwe, hogere chakra’s kunnen verschillen en de plaatsing ervan is ook niet in elke leer hetzelfde. In enkele van deze systemen is er zelfs sprake van dertien chakra’s en telt men van 0 tot en met 12. Sommige van deze systemen plaatsen alle extra chakra’s boven en onder het eerdere systeem van zeven chakra’s. Anderen plaatsen er ook een nieuw chakra tussen.

    Als je er meer over wilt weten, raad ik het systeem aan van Diana Cooper en Tim Whild, zoals ze dit beschrijven in The archangel guide to enlightenment and mastery. Het werk van deze auteurs over dit onderwerp is veelomvattend en er zijn veel fijne oefeningen te vinden op bijvoorbeeld YouTube. Ik raad je altijd aan je eigen gevoel hierbij te volgen. Zelf neem ik bijvoorbeeld soms andere kleuren waar bij bepaalde chakra’s. Ik ga dan altijd uit van wat mijn hart en Ziel me ingeven en vertrouw op de informatie die ik ontvang vanuit mijn eigen spirituele afstemming.

    Wanneer je twaalfchakra-systeem is geactiveerd en uitgelijnd, ont- staat er een schitterende ascensiepilaar van wit Licht die je verbindt met de goddelijke Bron en het kristallijne, goddelijke Licht uit de kern van de aarde.

    Je vindt de opsomming en omschrijving van de chakras in Lemurisch Lichtwerk verder op pagina 11-17.

    Liefs

    Cathelijne