Vragen over de ascensievoorbereiding

Welkom Lemurische reading Vragen over de ascensievoorbereiding

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #237363
    Mwale-Ann Mhango
    Deelnemer

      Hallo Cathelijne en mede-lichtwerkers!

      Ik heb een paar vragen over de cursus Lemurische Reading, die ik trouwens heerlijk vond om te doen. Dit was mijn eerste cursus op deze portal alhoewel ik jouw (Cathelijnes’s) werk al jaren ken. Inmiddels ben ik al weer met twee andere cursussen bezig, Lichtwerker 101 en Op weg naar jouw lichtste pad in 2022.

      Ik vroeg me allereerst af of het vanuit de lichtwereld ook okay wordt gevonden dat je de ascensie voorbereiding (zoals in het filmpje van 2:22 minuten), doet zonder meditatie/heling of lichtwerk erachteraan, maar als dagelijks ritueel, om je trilling te verhogen. Ik vind het heel bekrachtigend en fijn om dit te doen, dus ik heb het al een paar keer zo`los’ gedaan, maar vraag me af of de meesters en engelen niet zoiets hebben van: roept ze ons alleen daarvoor naar beneden?

      Verder vind ik het ook een enorme meerwaarde hebben om de aardesterchakra-activering en de oneindigheidsademhaling regelmatig te doen. Ook hierover heb ik een paar vragen:

      – wat bedoel je Cathelijne, precies met het balanceren (naast het zuiveren) van je aardesterchakra?

      – waar bevindt je aardesterchakra zich op het moment dat je ligt, op dezelfde hoogte van je voeten, dus in het horizontale verlengde van je voeten of juist verticaal onder de hak van je voeten? Ik probeer me dat namelijk op de juiste manier voor te stellen…

      – kun je ook liggend nog wel goed contact maken met Moeder Aarde en het kristallijne grid?

      Alvast bedankt voor de reactie(s),

      hartengroet, Mwale Ann

       

      #237364
      Cathelijne Filippo
      Sleutelbeheerder

        Hoi Mwale-Ann,

        wat een leuke vragen.

        Ten eerste is alles wat je doet om jouw trilling te verhogen goed. Als iets jouw trilling verhoogt en je ondersteunt, waarom zou daar dan een oordeel over zijn vanuit de Lichtwereld? Dat is meer hoe wij mensen daarover denken. Als je er vanuit gaat dat men in de Lichtwereld zich volledig bewust is van het zijn van multidimensionale wezens, dan volgt daaruit een onbegrensdheid. Dat is dan ook de reden dat meerdere mensen tegelijk dezelfde engelen kunnen aanroepen zonder dat dit een probleem vormt.

        Ten tweede, chakra’s zijn in balans wanneer ze allemaal even ‘groot’ zijn. Ofwel ze mogen open staan maar liever niet de hele tijd wagenwijd, want dan komt alles bij je binnen. Je wilt ze ook niet te dicht want dan mis je energie. Een balans is dus daarin de gulden middenweg (al zijn er mensen die heel geoefend zijn in het openen dan wel sluiten van hun chakra’s naar gelang de situatie hierom vraagt, ook dit is uiteindelijk een belans tussen gesloten enerzijds en open anderzijds).

         

        Ten derde, ik gebruik de aardesterchakra meditatie meestal liggend, hoewel het staand of zittend wordt aangeraden. Ik stel me het dan voor als zowel 30 cm onder mijn voeten, als 30 cm in de grond. Als dat te volgen is. Ik voel dan hetzelfde activerende, verwarmende gevoel in mijn voetzolen, dus voor mij een bevestiging dat het werkt. Overigens is intentie alles, dus als jij als intentie hebt dat je je verbindt met je aardesterchakra en dat deze jou verbindt met Moeder Aarde EN het kristallijne grid, dan volgt de energie waar je aandacht naartoe is. Maar ben je erg visueel ingesteld (net als ik) dan kun je het dus voor je stellen zoals ik bovenaan heb beschreven. Misschien kun je het eens proberen en laten weten hoe je dat hebt ervaren. Wellicht is er nog een andere manier die voor jou beter werkt. ik zeg altijd zo: doe wat voor jou werkt!

        Lieve groetjes,

        Cathelijne

         

         

        #237559
        Mwale-Ann Mhango
        Deelnemer

          Hoi Cathelijne, Heel fijn, deze uitgebreide reactie op mijn vragen!  Daar kan ik wel wat mee.

          In tussentijd heb ik jouw tip voor de aardesterchakra meditatie geprobeerd en het werkt. Ik heb gemerkt dat het eigenlijk niet uitmaakt hoe ik het me voorstel omdat ik altijd de tintelingen in mijn voeten voel bij het gronden in de aardesterchakra. Maar toch vind ik (mijn mind) het fijn om me er een voorstelling van te kunnen maken en nu kan ik er beter op vertrouwen dat het werkt. Dank je wel!

          Lieve groetjes, Mwale-Ann

          #237563
          Cathelijne Filippo
          Sleutelbeheerder

            Superfijn dat het werk Mwale-Ann. Ik wens je een gegrond en vooral gezond 2022. Veel liefs voor jou.

            Cathelijne

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.